۱۰ مزیت کلیدی تحقیقات بازار

تحقیقات بازار در تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تر به همه شرکت ها، ارائه دهندگان خدمات، افراد و سازمان ها کمک می کند. هرچقدر در برنامه های استراتژیک یک شرکت تحقیقات بیشتری گنجانده شود، این شرکت برای مقابله با محیط کارو کسب در حال تغییر مجهزتر است.

در زیر فهرستی از مزایای اجرای تحقیقات بازار آمده است:

۱.  تحقیقات بازار به کسب و کارها کمک می کند تا موقعیت خود را تقویت کنند :

دستیابی به دانش یک قدرت به حساب می آید . بنابراین از تحقیقات بازار برای به دست آوردن دیدگاه و درک بهتر از بازار یا مخاطبان هدف خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که شرکت شما از سایر رقبا جلوتر است.

۲. هر گونه ریسک سرمایه گذاری را به حداقل می رساند :

اجرای تحقیقات بازار یک آینده نگری ساده اما بسیار حیاتی است. صرف تنها بخش کوچکی از سرمایه گذاری شما برای تحقیق و ارزیابی بازار، محصول و یا ایده بسیار منطقی به نظر می رسد.

۳. تهدیدها و فرصت های بالقوه را شناسایی می کند :

هم تحقیقات اولیه و هم تحقیقات ثانویه می‌توانند به عنوان یک بیمه نامه در برابر خطرات آشکار در مسیر پیش روی شما مورد استفاده قرار گیرد.

۴. تحقیقات بازار به کشف نقاط قوت و ضعف خود و رقیبتان کمک می کند :

اتخاذ یک رویکرد با “چشم باز و زاویه دید وسیع” برای هر پروژه تحقیقات بازار بسیار مهم است، به همین دلیل است که اغلب توصیه می شود با یک آژانس تحقیقات بازار کار کنید تا از دریافت یک گزارش کاملاً بی طرفانه اطمینان حاصل کنید. از یافته‌های تحقیقاتی برای انطباق و یادگیری از نقاط ضعف خود استفاده کنید و در عین حال از تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید تا از مزیت‌های رقبا استفاده کنید و جلوتر بروید.

۵. برنامه ریزی استراتژیک را تسهیل می کند:

اساس استراتژی کسب و کار شما چیست؟ اگر بر اساس شواهد باشد و شما برای سرمایه گذاری در تحقیقات خود وقت صرف کرده باشید، می توانید مطمئن باشید که بهترین فرصت را برای دستیابی به اهداف تجاری، خود به خود داده اید.

۶. تحقیقات بازار به شناسایی روندهای نوظهور در صنعت شما کمک می کند :

پیشتاز بودن در تجارت اغلب به این معناست که اولین نفر باشید، بهترین باشید یا کاری را انجام دهید که هیچ کس به آن فکر نکرده است. اطلاع داشتن از  آنچه که در صنعت شما به عنوان روندهای تازه اتفاق می افتد و آنچه در صنعت شما نیست، یک تخصص کلیدی است. با آژانس تحقیقاتی یا مشاور تحقیقاتی خود در مورد طیف وسیعی از تکنیک هایی که می توانید برای شناسایی و بهره برداری از این روندها استفاده کرد، صحبت کنید.

۷. تحقیقات بازار به کارو کسب ها کمک می کند تا از رقبا جلوتر بمانند :

بهترین بودن مستلزم این است که بی امان برای حفظ اصول اولیه و همراه با کنجکاوی و تمایل به نوآوری در حال کوشش باشید. دانستن اینکه چگونه از یافته‌ها و بینش‌هایی که از تحقیقات بازار استخراج می‌کنید، مورد استفاده قرار دهید، کلیدهایی برای پیشرفت و پیشرو ماندن در صنعت هستند.

۸. پیش بینی درآمد را ارائه می‌دهد : 

پیش‌بینی بازار جزء اصلی ترین تحلیل بازار است که اعداد، ویژگی‌ها و روندهای آینده در بازار هدف شما را پیش‌بینی می‌کند. سپس مشتریان بالقوه را می توان به بخش هایی تقسیم کرد . شما می خواهید روی بهترین بازار تمرکز کنید (که لزوماً بزرگ ترین یا بازاری با بالاترین رشد نیست) بازاری است که با مشخصات شرکت شما مطابقت دارد.

۹. تحقیقات بازار بر نیازها و خواسته های مشتری تمرکز دارد:

دلایل مهم زیادی وجود دارد که می‌توانید مشتریان خود را در مرکز همه کارهایی که در تجارت انجام می‌دهید نگه دارید و همین امر در مورد تحقیق نیز صدق می‌کند. با روش‌های بسیار زیادی و با استفاده از پنل‌های آنلاین، وب، نظرسنجی‌های تلفنی، مصاحبه‌های عمیق و برگزاری جلسات گروه‌ کانونی می توانید به بررسی دیدگاه و انتظارات مشتریان خود بپردازید.

۱۰. تحقیقات بازار به ارزیابی احتمال موفقیت یک تجارت کمک می کند :

یک نظرسنجی PWC نشان داد که شرکت‌هایی که به ارزیابی شرایط ورود به بازار می پردازند، ۶۹ درصد رشد سریع‌تر و ۴۵ درصد بهره‌وری بیشتر از آن‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند، به دست می‌آورند. بنابراین از تحقیقات بازار برای تحقیقات رقبا، نظرسنجی های مشارکت کارکنان، و برای برجسته کردن شکاف های عملکرد یا دانش و زمینه های رشد بالقوه استفاده کنید. این کار شرکت شما را به روش‌ها، ایده‌ها و ابزارهای جدید برای بهبود اثربخشی کسب‌وکارتان سوق می دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =