تحقیقات بازار و کمک به محیط زیست با شناسایی عادات اتلاف غذای مردم

طبق تحقیقاتی که اخیرا توسط یک گروه کمپین زیست محیطی صورت گرفته است، به طور متوسط در خانواده های بریتانیایی در طول هفته حدود 6 وعده غذایی دور ریخته می شود و هزینه ای که به طور میانگین هر خانواده بابت آن متضرر می شود، تقریبا 60 پوند در ماه، و سالانه 12.5 بیلیون پوند در سراسر کشور است. نکته تاسف آور این است که تقریبا نیمی از غذاها مستقیما از داخل فریزر و یخچال دور ریخته می شود.
برخی از هزینه های متضرر شده خانواده ها در سال به شرح زیر می باشد:
1-    700 میلیون پوند بابت نان
2-    230 میلیون پوند بابت غلات
3-    370 میلیون پوند بابت سالادهای بسته بندی شده
4-    150 میلیون پوند بابت آب میوه
بعد از این گزارش بود که گروه تحقیقات بازار researchbods برای شناسایی و درک بهتر عادات غذایی مردم بریتانیا، و اینکه چه مقدار مواد غذایی دور می ریزند، چه مقدار می خرند و هرگز مصرف نمی کنند،  و این مقدار چقدر برای آن ها هزینه دارد تحقیقاتی را آغاز کرد و با پرسش سوالات زیر مطالعاتی در زمینه عادات اتلاف غذای مردم آغاز کرد.
سوال اول: به طور میانگین در طول هفته چند وعده غذایی را دور می ریزید:
مشخص شد که به طور متوسط در طول هفته هر خانوار بریتانیایی به اندازه 4 وعده غذایی را دور می ریخت و نکته بدتر اینکه بیشتر از 15% مردم، بیشتر از 10 وعده غذایی را در طول یک هفته اصلا مصرف نمی کردند و دور می ریختند.
سوال دوم: تا چند روز بعد از گذشت تاریخ مصرف هر یک از مواد غذایی زیر آنها را مصرف می کنید؟
نان: بیشتر از 90% مردم  نان را بین 3 تا 5 روز پس از تاریخ مصرف آن نیز مصرف می کردند.
تخم مرغ: 80% خانوار بریتانیایی تخم مرغ را بین 3 تا 5 روز پس از تاریخ مصرف آن نیز مصرف می کردند، در حالیکه 10% مردم تا 10 روز پس از انقضای آن نیز استفاده می کردند.
مرغ: بیشتر از 90% مردم عنوان کردند که تا 2 روز پس از تاریخ انقضای مرغ آن را استفاده می کنند اما بعد از آن تاریخ، بیشتر مردم آن را مستقیما به سطل زباله می اندازند.
سیب: نزدیک به 20% مردم عنوان کردند حتی تا 2 هفته پس از آن تاریخ نیز سیب را مصرف می کنند.
مربا: به نظر می رسد که مربا از دسته مواد غذایی است که مردم بیشتر ریسک می کنند و بیشتر از 50% مردم تا 2 هفته پس از گذشت تاریخ مصرف نیز آن را مصرف می کردند.
سوال سوم:
ماهیانه چه مقدار پول صرف غذاهایی می شود که اصلا مصرف نمی کنید و دور می ریزید؟
به طور متوسط هر خانوار 50 پوند در ماه بابت غذاهایی که هرگز مصرف نمی کردند و یک راست به سطل زباله منتقل می شد، پرداخت می کردند.
سوال چهارم:
دلیل اصلی دور ریختن مواد غذایی توسط شما چیست:
اکثریت مردم عنوان کردند که دلیل اصلی آن ها، خرید بیش از حد نیاز آنها در طول هفته است و تهیه بیش از حد غذا در حین آشپزی و پخت و پز دلیل دیگر می تواند باشد. همچنین یکی دیگر از دلایل ذکر شده، پیشنهاد دریافت رایگان به مشتریان درقبال یک خرید از جانب فروشگاهها و سوپرمارکت ها است، سیاستی که این روزها بیشتر برندها برای تبلیغات بیشتر از آن استفاده می کنند.

این تحقیق با یک پنل آنلاین در سراسر بریتانیا و در بین افراد 18 تا 65 سال صورت گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفت =