به نظر شما آینده تحقیقات بازار با رشد روز افزون هوش مصنوعی به چه شکل خواهد بود؟

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) یا به اختصار AI سال ها موضوع مورد علاقه ی فیلم های هالیوودی بوده است و در سال های اخیر توانسته تاثیر ملموس تری بر زندگی بشر بگذارد. همه افراد نام آن را شنیده اند ولی تعداد کمی می توانند تعریف درستی از آن ارائه دهند.

هوش مصنوعی در واقع کامپیوتر پیشرفته ای است که توانایی هایی را دارد که داشتن آن ها مستلزم وجود هوش آدمیزاد است. کم و کاستی در به دستی انجام دادن وظایفی که نیازمند داشتن این توانایی هاست، سالهاست برای انسان استرس و دوباره کاری ایجاد کرده است. توانایی هایی مانند داشتن حافظه تصویری، توانایی سخنرانی کردن، یادگیری محیطی مستمر و تفکر خلاق.

آیا هوش مصنوعی برای تحقیقات بازاری ها یک تهدید است و یا یک فرصت؟

شرکت Qualtrics در کشور آمریکا تحقیقی انجام داده است که در آن از ۲۵۰ متخصص تحقیقات بازار درباره آینده این صنعت و رابطه اش با AI پرسیده است. از یافته های برجسته این تحقیق این است که ۹۳ درصد از متخصصین AI را به چشم یک فرصت در این صنعت می بینند.

با وجود اینکه اکثریت متخصصین به هوش مصنوعی در دنیای تحقیقات بازار به چشم یک فرصت نگاه می کنند، احتمال به وجود آوردن مشاغل جدید توسط AI را بسیار پایین می بینند. تنها ۲۶ درصد از متخصصین باور دارند که وجود AI منجر به پدیداری فرصت شغلی جدید می شود. ۳۵ درصد نیز بر این باور هستند که فرصت های شغلی کاهش پیدا می کنند و ۳۹ درصد تاثیر چندانی بر فرصت های شغلی بازار نمی بینند.

 

با ما در دپارتمان تحقیقات بازار TMBA همراه باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =