در پروژه های تحقیقات بازار، چه عنوان های شغلی مشغول به فعالیت هستند؟

در این مطلب چهار مورد از مهمترین عنوان های شغلی مختلف در واحدهای تحقیقات بازار را بررسی می کنیم.

 

پرسشگر تحقیقات بازار

وظایف یک پرسشگر تحقیقات بازار به طور کلی شامل مصاحبه با مخاطبان هدف در جهت پر کردن پرسشنامه های تحقیقات بازار به صورت تلفنی و حضوری می باشد. این شغل معمولا به صورت پاره وقت است و استخدام آن به صورت پروژه ای انجام میگیرد. اگرچه داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط برای ورود به این شغل الزامی نیست اما دارا بودن مهارت های اجتماعی، داشتن شخصیتی برونگرا و کنجکاوی از جمله ویژگی های شخصیتی افراد مناسب برای این شغل می باشد. همچنین یادگیری برخی از برنامه های مایکروسافت مانند اکسل (Excel) و گوگل شیت (Google sheets) در این شغل کمک کننده است.

پرسشگر تحقیقات بازار

تحلیلگر داده

یک تحلیلگر داده، مسئولیت ساماندهی داده های تحقیقات بازار و شناسایی ارتباطات معنادار میان آن ها را بر عهده دارد. پیش زمینه مورد نیاز این شغل آشنایی با علوم داده، نرم افزارهای تحلیل داده و توانایی پیدا کردن ترندهای روز در صنعت تحقیقات بازار است. دارا بودن مهارت در زمینه ی پاک سازی، آماده سازی و تجزیه و تحلیل داده و همچنین ایجاد دشبورد ها و گزارشات حرفه ای برای ارائه به کارفرما، از جمله الزامات ورود به این شغل می باشد. اگر به علوم داده علاقه مند هستید، به کار تیمی علاقه دارید، به روتین های عملیاتی اهمیت می دهید و همواره به دنبال یادگیری هستید، این شغل مناسب شماست.

تحلیلگر داده

 

سرپرست اجرایی پروژه

سرپرست اجرایی در پروژه های تحقیقات بازار، مسئولیت استخدام، به کارگیری، آموزش و رهبری پرسشگران را بر عهده دارد. این افراد باید در مدت اجرای پروژه به صورت مداوم با پرسشگران در ارتباط باشند و بروز هرگونه خطای عمدی و سهوی از سوی پرسشگران را کنترل کنند. افرادی که به عنوان سرپرست اجرایی در پروژه های تحقیقات بازار مشغول به فعالیت می شوند افرادی وقت شناس، مسئولیت پذیر و دقیق هستند که از مهارت های اجتماعی بالا و روحیه رهبری بالایی نیز برخوردارند. این افراد باید در زمان مقرر، داده های مورد نیاز را جمع آوری کنند و به تحلیلگران ارائه دهند.

مدیر تحقیقات بازار

مدیریت تحقیقات بازار، پایه و اساس یک شرکت و یا واحد تحقیقات بازار است. این شخص وظیفه تنظیم و هدایت انواع پروژه های تحقیقاتی شامل پروژه های کمی و کیفی را بر عهده دارد. داشتن روحیه تحلیلگری و رهبری نیز از ویژگی های بارز یک مدیر تحقیقات بازار است. مدیر تحقیقات بازار تصویر حقیقی شرکت برای کارفرمایان است و باید مهارت های مذاکره با کارفرمایان مختلف را نیز بلد باشد.

با ما در دپارتمان تحقیقات بازار TMBA همراه باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =